Procedúry

Manuálna terapia

Manuálna terapia je všeobecný pojem pre liečbu vykonávanú rukami bez akýchkoľvek prístrojov alebo zariadení. Cieľom manuálnej terapie je relaxácia, zníženie bolestivosti a zlepšenie ohybnosti. Manuálna terapia zahŕňa masáže, mobilizáciu a manipuláciu.

Masáž

Manuálne uvoľnenie skrátených bolestivých tkanív a svalov. Zlepšuje sa vylučovanie odpadových látok z organizmu. Masáže majú význam aj pri prevencii chorôb, posilňujú zdravie a zvyšujú celkovú odolnosť.

V MAJATO poskytujeme:

• klasickú masáž (celotelová, alebo čiastočná)
  • reflexnú masáž
  • športovú masáž

Rehabilitačné cvičenie

Rehabilitačné cvičenie má za úlohu trvalo zlepšiť nesprávne držanie tela, zlepšiť pohyblivosť chrbtice a kĺbov, nacvičiť správne pohybové stereotypy pri bolestiach pohybového aparátu, poúrazových a pooperačných stavoch, posilniť svalstvo a zlepšiť celkovú kondíciu. V rehabilitačnom centre MAJATO využívame základné i vysoko špecializované techniky.

Elektroterapia

Pri elektroliečbe sa využíva liečebný účinok rôznych foriem elektrickej energie. Elektroliečba zlepšuje prekrvenie a výživu tkanív, tlmí zápal a má proti bolestivý účinok.

Čo sa dá elektroterapiou liečiť?

• bolesti chrbtice
  • svalové bolesti
  • bolesti hlavy a migréna
  • artritída
  • syndróm bolestivého temporo – mandibulárneho kĺbu (TMK)

Elektroliečba sa neodporúča pre ľudí:

• s kardiostimulátorom – po porade s lekárom
  • tehotné ženy – po porade s lekárom
  • s trombózou aktívnom štádiu (krvné zrazeniny v horných alebo dolných končatinách),
  • s bakteriálnou infekciou

Magnetoterapia

Magnetoterapia využíva priaznivý vplyv elektromagnetického poľa na ľudský organizmus. Zlepšuje prekrvenie a výživu postihnutého miesta. Je vhodná pri chronických bolestivých stavoch pohybového ústrojenstva, opuchoch, reumatických bolestiach, poúrazových stavoch, urýchľuje hojenie zlomenín.

Čo sa dá magnetoterapiou liečiť?

• regenerácia buniek
  • protizápalové pôsobenie
  • zmiernenie bolestí / kĺby, svaly/
  • urýchlenie procesov hojenia / opuchy, zranenia/
  • stimulácia rastu a výstavby kostného tkaniva
  • relaxačné účinky na svaly

Laseroterapia

Laser je jednou z procedúr zo skupiny svetloliečby. Laseroterapia využíva biostimulačný efekt lúča, pôsobiaceho ako spúšťací mechanizmus na urýchlenie regenerácie tkanív a aktiváciu činnosti buniek. Liečba laserom utišuje bolesť, pôsobí proti opuchom a zápalom, stimuluje obranyschopnosť organizmu a rozširuje cievy. Procedúru môže vykonávať len lekár.

Čo sa dá laserom liečiť?

• hlavne choroby svalov
  • choroby kostí
  • choroby kĺbov
  • choroby šliach

Rašelinové zábaly

Rašelinový zábal je procedúra, ktorá ako liečebný efekt okrem tepelného účinku využíva aj vplyv minerálnych látok, obsiahnutých v balneologickej rašeline. Tieto látky sa počas aplikácie vstrebávajú cez pokožku a lymfou sa dostávajú do tkanív, v ktorých môžu liečebne pôsobiť. Rašelinový zábal je zároveň príjemnou relaxáciou.

Čo sa dá rašelinovými zábalmi liečiť?

• syndrómoch svalového preťaženia
  • degeneratívne procesy
  • poruchy látkovej výmeny
  • kozmetické problémy